Utfrågning och KF 2

Hejsan kårfullmäktige,

Som ni alla vet har vi inte fått in tillräckligt med kandidater till de
arvoderade posterna. Vad ni kanske inte vet är att det faktiskt finns
två stycken som valberedningen inte kunnat intervjua som ändå är
intresserade. Dessa är Helena Bergström, Armada och Fredrik
Ahnmé KS.

Deras presentationer kommer att gå med i de kompletterande
handlingarna som läggs ut imorgon.

Idag är dock senaste dagen att ta ställning till huruvida man vill gå
på utfrågning eller inte. Min personliga uppfattning är att för att få ett
så effektivt möte som möjligt har man inte utfrågning av kandidat på
sammanträde, även om det bara rör sig om två stycken. Jag tycker
det är olyckligt att ni inte har valberedningens mer djupgående
intervju att luta er mot innan ni tar beslut.

Man skulle kunna fråga ut dessa kandidater på utfrågningen på
söndag och då lägga ned den tid som behövs för att bilda sig en
egen uppfattning utan valberedningens utlåtande. Dock anser jag
att det är ganska mycket begärt att samla alla er för endast två
stycken kandidater.

Nu är det alltså upp till er!
Om vi innan dagens slut fått in fler än 20 intresserade av att närvara
vid utfrågning kommer den att hållas och ni får meddelande om
dettta imorgon. Just nu har D anmält intresse.

Om inte får ni ta ställning på KF. Vi har intressanta motioner och
propostioner att diskutera också.

Glöm inte att anmäla närvaro till KF2 på tisdag innan imorgon kväll.
Vi har fått in anmälningar av Dr, IsC, IsT och Me.

Vänliga hälsningar
/Talmanspresidiet
genom Anna Edebo, talman.