SSCO råd den 30 november

Här kommer mail från vice ordförande Martin Gutberg.

Bäste kårfunktionär,

THS är medlem i SSCO detta står för Stockholms Studentkårers
CentralOrganisation. På THS finns ett fullmäktige som är högsta beslutande
organ, på SSCO finns studentrådet som har samma roll. Studentrådet har dock
vanligtvis bara två möten. Nu på höstrådet skall troligtvis detta tas upp:

>Vilka krav SSCO kan ställa på sina medlemskårer och hur man kan utesluta
>medlemskårer (detta får avgörande betydelse då dessa elever eller
>studerande inte skulle få tillgång till studentbostäder)

>Hur Bostadsdeligationen och Besvärsnämnden skall fungera (detta är viktigt
>för de som bor i studentbostäder)
 >Val av styrelseledamöter till SSSB:s styrelse (stiftelsen som förvaltar
studentbostäderna)
 >Samt övriga viktiga frågor.

Det är därför viktigt att THS är representerade och kan företräda våra
medlemmars intressen. Så om du skulle vilja åka på studentrådet den 30
november kl 18:00 i Studentpalatset så hör av dig till mig snarast. Skicka
gärna med en rad varför du skulle vilja gå. Mötet tar förhoppningsvis ca tre
timmar och du bjuds på lättare förtäring. Du kan antingen maila mig på
vordf@ths.kth.se eller ringa mig på 08/070-790 98 85. För att du skall kunna
få handlingarna hemskickade så är det viktigt att du hör av dig så fort som
möjligt. Det är väldigt viktigt att vi fyller upp våra mandat. Om du vill ha
mer information om vad det innebär med studentråd kan du höra av dig till
Åsa Nossed som också sittet i SSCO:s styrelse. Åsa Nossed ordf@ths.kth.se
eller 08/070-790 98 84. Kårstyrelsen fyllnadsväljer ledamöterna till
studentrådet efter ett kårfullmäktigebeslut.

SSCO är en sammanslutning av ett 50-tal studentkårer i Stockholms området.
SSCO är främst ett service organ som erbjuder hjälp till utländska
studenter, tillhandahåller kortlån. och driver Studentpalatset. Det som SSCO
dock har som kanske viktigaste uppgift är att de styr över studentbostäderna
i Stockholm. Det är bara om du är medlem i en studentkår som är med i SSCO
som du kan få en av studentbostäderna.

THS är näst flest medlemmar efter Stockholms Universitets Studentkår. Detta
innebär följande mandatfördelning:
Stockholms Universitets Studentkår (SUS) 27 mandat
Tekniska Högskolans Studentkår (THS) 14 mandat
Lärarhögskolans Studentkår (LäS) 6 mandat
Södertörns Högskolas Studentkår (SöderS) 5 mandat
Medicinska Föreningen (MF) 3 mandat
Övriga studentkårer delar på 8 mandat

Hälsningar
/Martin

Martin Gutberg  vice kårordförande
Tekniska Högskolans Studentkår

100 44 STOCKHOLM
Tfn:      08-790 98 85
Mobil: 070-790 98 85
Fax:     08-20 62 03
e-post: vordf@ths.kth.se
Hemsida: www.ths.kth.se
Besöksadress: Drottning Kristinas väg 15

http://profiles.msn.com.
Hej Anna,
Jag undrar om du kunde vidarebefordra detta till kårfullmäktiges ledamöter och suppleanter.